„Kurier GocławskI” NADAJEMY Z TORUNIA

Witajcie Drodzy czytelnicy :)
Zastanawiacie się, jak to? Wydanie specjalne? Jest ku temu duża okazja ! W ten weekend odbył się nasz pierwszy wspólny wyjazd integracyjny do miasta TORUŃ.

W piątek 29 listopada już od 12 na Dworcu Wschodnim pojawiały się pierwsze Gocławskie dzieci z walizkami i buziami pełnymi uśmiechu !

O godzinie 13:00 po sprawdzeniu listy obecności przez ciocię Karolinę i ostatnich przytulaskach z rodzicami udaliśmy się na peron! Tak zaczęła się nasza przygoda :)

Podróż, która trwała 3 h upłynęła nam na rozmowach, jedzeniu przekąsek i zastanawianiu się jak będzie wyglądał ośrodek oraz z kim będziemy w pokojach..

Toruń powitał nas mroźnym powietrzem i zapachem pierników :) Szybko udaliśmy się do Szkolnego Ośrodka Młodzieżowego,  ulokowaliśmy się w pokojach ( wszyscy byli zadowoleni, naprawdę !!) i musieliśmy iść na spacer i do sklepu kupić składniki na kolacje.
Po kanapkach, podpisaniu regulaminów wycieczki i szybkiej kąpieli poszliśmy spać ! ( no doobra, tylko niektórzy, wiadomo ;) ) aby zregenerować siły po podróży i przygotować się na kolejny dzień przygód.

Sobotę rozpoczęliśmy dość wcześnie śniadankiem, sprzątnęliśmy pokoje i udaliśmy się na wycieczkę !  Wspaniała przewodniczka Pani Ania oprowadziła nas po Toruniu szlakiem Legend i Mitów.  Zobaczyliśmy słynną „Krzywą wieżę” i  wyszło kto jest kłamczuszkiem a kto nie  - ten komu nie udało się oprzeć plecami okazał się właśnie nim :) Dowiedzieliśmy się także, w jaki sposób został obroniony Toruń przed najazdem wroga… nawet nie wyobrażacie sobie, że tą osobą jest…KOT !! Później podczas wycieczki szukaliśmy tego kotka, który do dziś biega po dachach Torunia :)
Oprócz ratusza, domu Mikołaja Kopernika i wielu pięknych miejsc i kamienic zobaczyliśmy także Zamek Krzyżacki, poznaliśmy kilka historii z nim związanych a po paru godzinach aktywnego zwiedzania w mrozie udaliśmy się na wyczekiwany OBIADEK do Bistro Katarzynka :) było pyyysznie !

Ostatnim punktem programu zwiedzania w sobotę było słynne PLANETARIUM, które przypadło wszystkim nam do gustu.  Obejrzeliśmy projekcję filmu „W poszukiwaniu życia” leżąc na wygodnych fotelach i relaksując się przy okazji bardzo ciekawej i aktywnej nauki.

Wieczorem zaś po długich przygotowaniach ( szczególnie damskiej części wycieczki) rozpoczęliśmy zabawę Andrzejkową! W końcu wyszło kto z nas pierwszy wyjdzie za mąż ( Daria jest tą szczęściarą :D ) a także, jakie imiona będą mieli nasi przyszli partnerzy !

Wieczór zakończyliśmy przepyszną PIZZULKĄ jak na największych fanów pizzy przystało!

Po tak aktywnym dniu wszyscy smacznie spali aż do rana :)

W niedzielę po śniadanku i spakowaniu bagaży wyruszyliśmy w ostatnią podróż… do wyczekiwanego przez nas MUZEUM TORUŃSKIEGO PIERNIKA 😊  W muzeum robiliśmy własnoręcznie, pachnące pierniki, które potem otrzymaliśmy na wynos ( jako ozdoby – nie do jedzonka), poznaliśmy historię słynnych pierników Katarzynek ( jedną legendę opowiedział nam nasz kolego Mikołaj 😉 ) oraz dowiedzieliśmy się z czego te pierniki są w ogóle zrobione ( mnóstwo przypraw, miodu, mąki…i miłości ) !

Tego dnia kupiliśmy też pierniczki, pamiątki a następnie udaliśmy się w podróż powrotną do Warszawy  😊  Oczywiście, bez przygód się nie obyło :) na swojej drodze spotkaliśmy Świętych Mikołajów którzy mieli swój bieg ! w związku z tym na stację PKP Toruń Główny dotarliśmy na piechotę ( taaak z walizkami i wszystkimi innymi niezbędnymi rzeczami). Wszyscy byliśmy bardzo dzielni- mimo przygód zdążyliśmy na pociąg i szczęśliwie dojechaliśmy do czekających na nas opiekunów!

Dziękujemy Wam kochane dzieci za wspólnie spędzony weekend !
Było  intensywnie, ale bardzo cenimy sobie czas wspólnie spędzony właśnie z WAMI <3